söndag 21 augusti 2011

Tankekraft


- Jag kan ju nästan allting, som Lotta på Bråkmakargatan sa.
Det låter det. Med tankens kraft kommer man långt.

Dagen började med ännu ett småtroll som insjuknade här hemma. Igår var det lillkillen som var febrig och hostig. I morse väcktes jag av mellantjejen som hade halsont och knappt kunde andas. Hon brukar bli så när hon blir sjuk, så ingen panik, men inte så kul ändå precis.

Tanken på att springa orientering sköts på framtiden. Än en gång.

Nu är det kurering av barnen som är viktigast. Siktar på skolstart så länge det bara går. Barnen har druckit varm saft med honung och tittat på film, Trolltyg i Tomteskogen. Liten siesta efter maten hade de och då passade jag på att träna. Snälla farmor ställer upp som alltid, då även pappan har annat för sig (jobb på en söndag).

Jättenöjd får jag ändå vara över min träning denna helg. Igår sprang jag ett lugnt långpass på 24 km. Idag blev det 14 km varav 8 km på under 39 min. Lite siffror som kanske inte talar så mycket. Maratonlöparens vardagsmat. Inget konstigt alls.

Tänker tillbaka på de senaste åren av mitt liv. Skulle aldrig sprungit så långt bara för ett år sen. Med tankens kraft kommer man långt. Nu ska jag bara göra så barnen blir friska.



Inga kommentarer: