onsdag 10 augusti 2011

Min Garmin

Min moster har blivit inspirerad av min blogg och gått till gymmet för att träna. Sånt blir man ju glad av att höra! Jag letar hela tiden efter nya inspirationskällor. På O-ringen införskaffade jag mig en Garmin-klocka. Mycket inspiration, rolig vuxenleksak och välinvesterade pengar, tycker jag.


De översta siffrorna visar hela tiden hur långt jag har sprungit. I mitten visar tiden hur länge jag hållit på. Nederst visas kilometertiden.

Om jag trycker på menu-knappen kan jag få fram min puls istället för tiden i mitten. Då måste jag ha på mitt pulsband, förstås. Lite obekvämt, men det går att vänja sig.

När jag kommer hem från träningen laddar jag ner min träning på FunBeat där jag för min träningsdagbok.

Ikväll ska det bli intervallträning, tre minuters intervaller med en minuts vila, har jag tänkt. Jag behöver ingen arg, gapig tränare då jag har min klocka. Garmin visar om jag måste öka farten.

Just nu tränar jag på att se snäll ut. Imorgon börjar jobbet och jag vill att alla barn ska tycka om mig. :)


Bort med Häxan Surtant-minen!

Inga kommentarer: