söndag 14 augusti 2011

Glad i stormhatten

Trädgårdsstormhatt

Denna dagen ett liv. Tävlade i Ärlas fina terräng bland höjder och sluttningar. Kantarellerna lyste upp orangegult mellan vitmossan. Sprang på bra trots en trött och stel morgon, men lyckades inte riktigt med orienteringstekniken där det krävdes det lilla extra. Ett riktigt bottennapp blev det. Suck. Det är förstås inte det viktigaste i livet, men jag vill ju hitta rätt!

Efter tävlingen besökte vi två pigga 90-åringar i deras sommarstuga. Där vi bjöds på hemgjorda köttbullar, kantarellsås, sylt, inlagd gurka, jordgubbssås, äppelkaka, bullar med mera. Vi kunde väl hälsa på lite oftare, tyckte de.

I deras trädgård plockade vi bönor, åt krusbär och beundrade all färgprakt. Jag fastnade för den intensiva blå stormhatten.

Nu väljer jag inte att gräva ner mig i orienterings- motgångarna. Harmonin och flytet kommer tids nog bara jag har lite tålamod. Så måste det vara.

You can always choose to be happy.


Inga kommentarer: