tisdag 19 juli 2011

En bra semesterdag



Boktips: Utrensning av Sofi Oksanen. Tack lillebror för boken! Nu har jag läst den. Lite seg i början, men sen kunde jag inte släppa den. Vad mycket tankar som den satte igång och vad glad jag blir för de små tingen i livet.

Lycka med semester: träna på gymmet med en god vän, läsa en bra bok, ligga på altanen och sola, umgås med familjen och så småningom träna en gång till och börja bli kompis med den där kartan också...

Idag hade jag en väldigt uppförstorad karta, skala 1:7 500, och då gick det bättre. Kanske det är synen det är fel på? Vill inte använda lins! Då trampar jag bara luft och stukar mina fötter. Nej, jag borde klara 1:10 000 också. Jag behöver inte läsa på alla små karttecken-detaljer. ;)

Skönt att bara vara hemma, koppla av och ta dagen som den kommer. Snart drar de förberedande jobbtankarna igång har jag på känn.

Carpe Diem!


Inga kommentarer: