söndag 21 oktober 2012

Harmoni-träning-allt-i-ett-kittet


Klassikeråret är över och nu har även lufsandet i skogen tagit slut för den här gången. Vill hitta en bra rytm i livet med bra träning där jag orkar med att både le och må bra.

Tecknade ett träningskort i veckan och nu ska det bli lite av varje. Gym-styrka ett-två pass per vecka och functional moves helst två pass i veckan. Functional moves är väldigt bra styrekträning i grupp som ger stabilitet för bålen och bäckenet.

Dessutom kommer jag att prioritera att gå på superglad zumba. Jag älskar att dansa och med zumba är det bara att dansa loss till bra musik och lagom svåra rörelser. Kondition, spänst och koordination paketerat i ett glädjefyllt rosa omslagspapper...

När snön sen kommer (ja den SKA komma) då är jag grundtränad och kan köra på med lite mer skidåkning. Låter som en bra Vasaloppsuppladdning va? Undrar om nån gammal vasaloppsveteran vill haka på och dansa lite zumba med mig? ;)

Inga kommentarer: